יום שבת, 8 בנובמבר 2014

חטיפי פצפוצי אורז, חמאת בוטנים, קוקוס ושוקולד קפואים



חורף. חורף. חורף. הימים מתקצרים ומתקררים, הלילות מתארכים. אני חוזר מבית הספר, אוכל, לא מספיק לאמר חטיפי פצפוצי אורז, חמאת בוטנים, קוקוס ושוקולד קפואים וכבר יש חושך. מה זה לא כיף. אני מרגיש כאילו אני צריך ללכת לישון בחמש אחה״צ, אבל נשארו עוד כל כך הרבה דברים לעשות כמו שיעורי בית, לאפות עוגה- מה לא?
בכל מקרה, הנושא החודשי של פרויקט ״כחומר ביד הבלוגר״ (שלא השתתפתי בו כבר חודשיים, פויה עומר) הוא אורז. אורז? אורז. בהתחלה נזכרתי במתכון שראיתי בספר בישול תאילנדי שראיתי בברצלונה (אחד שלא קניתי, פה ניתן לראות את הספרים שדווקא כן קניתי) לפודינג אורז עם חלב קוקוס ומנגו, ואמרתי- טוב, את זה אני מכין! נראה כל כך טעים, קרמי ומתוק. אבל בואו נהיה כנים- אתם רואים עדיין מנגואים בסופר? כי אני לא. אז הרעיון הזה נגנז באלגנטיות. אז חשבתי וחשבתי, וראיתי באינסטגרם מלא תמונות לכדורים של פצפוצי אורז עם חמאת בוטנים בציפוי שוקולד, ואמרתי לעצמי (בפעם השנייה)- טוב, את זה אני מכין! ואכן הכנתי את זה. רק ש.. לא מצאתי בשום מקום פצפוצי אורז. אז אם מה הכנתי את זה? (אל תכעסו, בסך הכל ניסיתי להיות יצירתי!)- פריכיות אורז רגילות ללא מלח. אני יודע, נשמע זוועה. כך גם אני חשבתי. אבל לא. משהו באווריריות הפירורים שיוצרות הפריכיות מאוד נעים ומחמיא לכבדות של חמאת הבוטנים.
ונכון, רק הרגע דיברתי על הדברים המבאסים בחורף ועדיין החטיפים קפואים. פשוט תדמיינו שאתם בקיץ ואז לא תבחינו בקור החטיפים, זה הכל.





כמעט שכחתי! לחצו ממש כאן כדי לראות מה שאר חברי הפרוייקט הכינו לקראת חודש האורז במנטקה.







מתכון- חטיפי פצפוצי אורז, חמאת בוטנים, קוקוס ושוקולד קפואים
15-10 חטיפים, תלוי בגודל

מצרכים-
2 פריכיות אורז מאורז רגיל ללא מלח
4\1 כוס חמאת בוטנים חלקה
שתי כפות קוקוס טחון
כף חלב שקדים
חצי כפית שמן קוקוס מוצק

לציפוי השוקולד-
כף וחצי שמן קוקוס מוצק
כף קקאו
שתי כפות סירופ מייפל טהור\ סירופ אגבה

איך מכינים?
תחילה, מפוררים את פריכיות האורז בקערה לגודל פצפוצי. מה זה אומר? נניח היו לכם פצפוצי אורז רגילים? אז טיפה יותר קטן מהגודל הזה. פשוט תנסו ״לבודד״ את הגושישים הקטנים של האורז התפוח בתוך הפריכיות. אמורה להתקבל כמות של בערך כוס+ כף של פצפוצים.
מחממים במיקרו בקערה קטנה את חמאת הבוטנים כ20-10 שניות, עד שהיא מתרככת, אך לא חמה.
מערבבים עד פצפוצי האורז עם חמאת הבוטנים עד לציפוי מלא של הפצפוצים.
מוסיפים את הקוקוס הטחון, שמן הקוקוס ואת חלב השקדים, ומערבבים עד להתאחדות החומרים.
בשלב זה, מומלץ לרסק מעט את התערובת המאוחדת עם קצה של מערוך כדי לשבור מעט(!) את הפירורים וכדי ליצור תערובת מעט(!!!) יותר בצקית מאשר מתפוררת ופירורית.
מרפדים תבנית קטנה (שמתאימה להקפאה) בנייר אפייה.
יוצרים מהתערובת כדורים בערך בנפח של שתי כפיות עד כף, מניחים על התבנית המרופדת במרווחים קטנים ומקפיאים לפחות כשעה עד להכנת ציפוי השוקולד.
לציפוי השוקולד, ממיסים את שמן הקוקוס במיקרו כ30 בעקרה קטנה שניות, עד שהוא הופך לנוזלי.
מוסיפים לשמן את הקקאו ואת סירופ המייפל\ סירופ האגבה ומערבבים היטב- מוודאים שהכול התאחד כראוי- בד״כ הקקאו נוטה לשקוע למטה.
מצפים את כדורי חמאת הבוטנים בציפוי השוקולד- מניחים את הכדורים בתוך קערת השוקולד, מצפים תוך כדי סיבוב הכדורים בעזרת מזלג, מניחים חזרה על נייר האפייה ומקפיאים למשך עוד חצי שעה לפחות עד להגשה.



*1- שומרים את החטיפים במקפיא עד כשבוע.
*2- אפשר בהחלט גם להשתמש בפצפוצי אורז סטנדרטיים! זה שאני פח ולא מצאתי זה לא אומר שגם אתם צריכים להיות כאלה. החליפו את שתי הפריכיות באותה הכמות הרצוייה לאחר פירור הפריכיות- כוס+כף.




7 תגובות:

  1. אני רואה מנגו בסופרים! וגם קונה טונות מהם! בכל מקרה זה נראה נהדר והרעיון של פריכיות אורז ממש יצירתי :-)

    השבמחק
  2. אהבתי את הרעיון ובמיוחד את שילוב הטעמים!

    השבמחק
    תשובות
    1. זה בהחלט שילוב טעמים מושלם! תודה רבה!

      מחק
  3. עומר תודה רבה על המתכון!!!

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...