יום שבת, 13 בספטמבר 2014

גספאצ׳ו- מרק עגבניות קריר



חוזרים מבית הספר. מה יש לאכול? לא הרבה, אבל בא לכם לבשל. ירקות? אין. עגבניות מצ׳ו׳מקות ורכות? יש וגם יש. פלפל אדום? יש. לא רציתי פסטה ברוטב עגבניות, כי היה חם ממש- רציתי משהו שירענן אותי ובעיקר; משהו קר, כי עכשיו זו התקופה המעצבנת הזו שנגמר הקיץ ומתחיל הסתיו, והטמפרטורה באוויר עוד לא סגורה על עצמה. המתכון בהשראת אורנה ואלה, שיש להן גספאצ׳ו מושלם, אבל כאמור, לא היו יותר מדי ירקות, אז פשוט זרמתי עם מה שיש. טעים להגיש את זה עם בצל ירוק קצוץ וקרוטונים קראנצ׳יים. פה יש קאץ׳- בגלל שהמרק הזה דליל, הקרוטונים מתחילים לספוג מיד את המרק ואז הם כבר לא קראנצ׳יים- אז חובה לשים את הקרוטונים בשניית ההגשה. כן, כן, בשניית ההגשה. שימו לב ממש פה למטה להערה לגבי סינון המרק.





תהליך ההכנה עצמו מאוד מאוד קל- תוקעים הכול בבלנדר, וטוחנים.
***שימו לב- מומלץ מאוד לסנן את המרק בבד גזה\ בד סינון כלשהו בגלל שהוא הופך את המרק לסופר חלק ומוציא את כל החתיכות של הקליפות. אפשר גם לא לסנן, אבל לדעתי המרק יותר טעים וכיפי כאשר הוא מסונן. מומלץ לנסות לפני שמקררים ואז אפשר להחליט אם לסנן או לא, לפי הטעם.
מקררים מעט במקרר כדי להשיג אפקט קרירות מירבית. ואז אוכלים. מתקררים מבפנים, ומבחוץ. מומלץ מאוד לטפטף מעט שמן זית למעלה, כי זה מאוד מוסיף לטעם (וגם כי אלו שלוליות זהב שמוסיפות לתמונה).
כדאי מאוד להשתמש בירקות קרים כדי שזמן הקירור יהיה כמה שיותר קצר, כי טפמפרטורת המרק נמוכה יותר מלכתחילה.






מתכון- גספאצ׳ו- מרק עגבניות קריר

2-3 מנות, תלוי בגודל

מצרכים-
6-5 עגבניות תמר בינוניות בשלות מאוד, ללא העוקץ (החלק הלבן בקצה העגבנייה)
שן שום בינונית, קצוצה
פלפל אדום גדול (או שניים קטנים), חתוך לקוביות
כף שמן זית
4\1 כוס מים או ציר ירקות קר
מלח ופלפל לפי הטעם

בד סינון

לתוספות-
פרוסה עבה של חלה יבשה בת 3-2 ימים לפחות, ללא הקרום

גבעול אחד של בצל ירוק קצוץ או צרור קטן של עירית קצוצה (עם לא אוהבים את החרפרפות של הבצל)

איך מכינים?
חותכים את החלה לקוביות גדולות (יחסית), מניחים על תבנית עם נייר אפייה ואופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות כ10-15 דקות, עד שהן מזהיבות. מצננים לחלוטין, ובזמן הצינון הקרוטונים מכינים את המרק.
חותכים את העגבניות לקוביות בינונית.
מניחים את כל מרכיבי המרק בבלנדר, ומפעילים אותו למשך כ-3 דקות לפחות, עם הפסקות קצרות מדי דקה, כדי שהבלנדר לא יתחמם יתר על המידה.
מערבלים עד כ-5 דקות, עד שהמרק חלק לחלוטין והכול נטחן כראוי.
בשלב זה, אם רוצים, מסננים את כל המרק בבד סינון על מנת לקבל מרקם חלק במיוחד.
מעבירים את המרק לקערה בינונית, ומקררים כ20 דקות בערך.
מערבבים היטב לפני ההגשה. מגישים קר, עם קרוטונים (שהצטננו לחלוטין!!!!), בצל ירוק קצוץ\ עירית קצוצה ומעט טפטופי שמן זית למעלה.

*1- כמו שהזכרתי למעלה, מומלץ להשתמש בירקות קרים כדי לא לחכות שעות עד שהמרק המקסים שלכם יתקרר.
*2- אני יודע שקצת נעלמתי לאחרונה, אבל יש סיבה אחת, ונראה לי שהיא די ברורה- נסעתי למאדים. סתם, לא באמת. התחילה שנת הלימודים. לצערי, בשלוש-חמש אחה״צ (תלוי מתי אני מגיע) אור שמש עדין ויפה מסרב לפרוץ דרך החלון, אז זמני הצילום שלי מעט מצטמצמים. אל דאגה! יש שלושה פוסטים שמחכים לשיגור לאוויר העולם.
*3- ווידוי- לא ידעתי מה זה בלוג דיי (blogday) עד לפני שבועיים (בערך). אפרת מאז מה את עושה כל היום, רוני והדר מבואנ׳ה פטיט וענבל רובין מinbal sweets המליצו על הבלוג שלי במסגרת היום הזה שמתקיים ב8\31- שכל בלוג ממליץ על חמישה בלוגים אחרים. רציתי לומר המון המון תודה לארבעתכן על ההמלצה! בזכותכן אני עכשיו גם יודע מה זה בלוג דיי.



8 תגובות:

  1. איך אני אוהבת גספאצ'ו! אחד הדברים שאני מכינה על בסיס קבוע בימי הקיץ הלוהטים!
    אהה, ונראה אותך בבלוג דיי הבא ;-)

    השבמחק
  2. כל הכבוד על הבלוג, שיהיה המון בהצלחה. ואני רק הערה - אם בא לך לגוון, בספרד מוסיפים גם לחם למרק עצמו (עוזר לעיבוי שלו).

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה! שמעתי על השיטה של הוספת לחם למרק, אבל רציתי לשמור על המרק יחסית דליל וקטיפתי.

      מחק
  3. למרות שתמיד חם לי אני תמיד אוכלת מרק.
    אבל מרקים קרים בקושי יצא לי להכין ועוד גספאצ'ו ------> חייבת להכין!!

    השבמחק
  4. ורק עכשיו שמתי לב להערה! חחח (אני מודע שאני בכלל לא זכרתי שיש את הבלוג דיי באותו היום.. טוב שיש פוסטים אצל אחרים על כך :) )

    השבמחק
  5. In other bonus rounds, the participant is offered with several of} items on a display 메리트카지노 from which choose on}. As the participant chooses items, a number of|numerous|a selection of} credit is revealed and awarded. Some bonuses use a mechanical gadget, such as a spinning wheel, that works aspect of} the bonus to show the quantity won. The greatest method to enhance the odds of winning via slot machine playing is to cease making “sucker bets”.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...