יום ראשון, 23 במרץ 2014

פסטה עם ירקות ירוקים וחזה עוף



אז מה שזה לא באמת איטלקי! אז מה אם אקדמיית ברילה הכריזה בקולי קולות שפסטה עם עוף זה סתם המצאה של אנשים גרגרנים! אז מה?! לא היה אכפת לכם? מעולה, כי גם לי לא. בכל מקרה- הנה זה (חסר תמונות, יעודכן בהמשך. לפעמים אני מכין דברים ואין לי זמן לצלם את כל התהליך. אולי זה נראה באותה המהירות כמו הבישול, אבל האמינו לי, זה לא)- פסטה עם ירקות ירוקים למיניהם וחזה עוף.

אם הייתם טורחים להיכנס לדף האודות בבלוג, הייתם רואים שאני מתעב שומר. אם הייתי רוצה לאכול ליקריץ, הייתי אוכל ליקריץ. אבל ירק ירוק? בטעם ליקריץ? בניחוח עראק? לא תודה, אסתפק בברוקולי.
אבל, בבישול הטעם הנוראי הזה קצת נעלם וזה נהיה רך וטעים.







מתכון- פסטה עם ירקות ירוקים וחזה עוף


שתי מנות גדולות או שלוש מנות בינוניות


מצרכים- 
250 ג' פסטה מסוג "מקרוני"- יעבוד גם עם ספגטי/ פסטת צדפים
כוס עלי תרד טריים או שתי קוביות תרד קפוא, מופשר במיקרו דקה וקצוץ
בצל גדול, קצוץ
שומר גדול 
שתי שיני שום, חתוכות
כף שמן זית
250 ג' נתחי חזה עוף לא משוטח- מבקשים נתחי חזה עוף לא משוטחים ומבקשים שיפרסו לחתיכות ברוחב בינוני
חצי כפית תערובת עשבי תיבול יבשים- נמכר בשם dried herb mix, italian herb mix וכד'
מלח, פלפל+ כף שמן זית לטיגון העוף

איך מכינים?

שמים בסיר גדול הרבה מים, כפית מלח, מכסים במכסה ומביאים לרתיחה. מבשלים את הפסטה ע"פ הוראות היצרן- מבשלים על רתיחה מתמדת כמספר הדקות שמצוין על האריזה, פחות דקה אחת. לאחר שהפסטה מוכנה מערבבים אותה עם טיפ- טיפה שמן, למניעת הידבקות.
מחממים כף שמן זית במחבת על אש בינונית.
מעיפים לשומר את הקצוות המגעילים ומקלפים שכבה אחת כי היא בד"כ מטונפת. חוצים אותו, פורסים לפרוסות דקות ו"מפרידים" את הפרוסות לרצועות.
מחממים על להבה בינונית כף שמן זית, ומטגנים אותו בערך 10-7 דקות עד שהוא מתרכך, ומזהיב קלות. מוסיפים את הבצל, מגבירים את האש ומטגנים עד שהבצל מזהיב קלות. מוסיפים את שיני השום, מטגנים עוד דקה- שתיים, מוסיפים את התרד, מערבבים עוד כחצי דקה ומניחים בקערה בצד.
מפזרים על נתחי העוף עשבי תיבול יבשים, מתבלים במלח ופלפל, ומניחים באותה המחבת שטיגנתם בה את הירקות (שכבר הוספתם לה כף שמן נוספת, כמובן) בעדינות (פליז) את נתחי העוף, כך שלכל פרוסה יהיה מקום משלה ולא תצטרך להיות דחוסה ודחוקה עם שאר החתיכות.
מטגנים עד הזהבה משני הצדדים, בערך שתי דקות מכל צד. היזהרו לא לייבש אותם!! אם הם נראים מוכנים, מוציאים את החתיכה הכי גדולה לצלחת וחותכים- אם זה לבן אבל טיפה שקוף, מחזירים לעוד עשרים שניות ומוצאים. אם זה ורוד לגמרי אז משאירים לעוד דקה מינימום, ומבשלים לחלוטין.
בודקים כל פעם אם העוף מבושל לפי השיטה שלמעלה.
מערבבים את הפסטה עם הירקות, מחלקים לקערות, ומניחים למעלה את נתחי העוף. אם רוצים קצת דקורטיביות, אפשר לגרר/ לקלף קצת גבינה קשה מלמעלה- פרמזן, פיקורינו- הכל הולך.
אוכלים חם.

תגובה 1:

  1. אני מבין שאתה לא ממש משתגע על מה שפסטה ברילה אומרת שפסטה עם עוף זה לא איטלקי, אבל תצא מנקודת הנחה שמבחינת האיטלקים (ודי בצדק), כל אותן מנות הפסטה שהן כביכול איטלקיות, מאיימות על המורשת הקולינרית שלהם. אני בהחלט מבין למה הם אומרים שזה לא אוכל איטלקי. תחשוב שזה כאילו מישהו יכין קציצת דג עם ירקות ויקרא לה גפילטע פיש. זה פשוט לא זה. מעבר לזה, בהצלחה עם הבלוג.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...