יום שישי, 11 באפריל 2014

עוגיות אגוזים וגרעינים כשרות לפסח



בעודי מעלעל בתוכניות המוקלטות, אני נתקל בתוכנית של מיקי שמו לקינוחים ללא סוכר, נזכרתי בעוגיות שלהן הוא קרא "עוגיות פיצוחים". ישר שמתי לב שהן כשרות לפסח ושאני צריך להעלות מתכון של קינוח כשר לפסח. אז ניסיתי, (אכלתי גם על הדרך בערך שליש מהכמות, אבל מי סופר?) אפיתי והגעתי למסקנה שזה טעים, ובעיקר- כשר לפסח. נכון, זה לא קינוח מפואר אבל העוגיות האלה ממש ממש טעימות ויחסית בריאות בהתייחס לעובדה שיש בהן חצי כפית שמן וממש לא הרבה סוכר. המתכון דורש סירופ אגבה. זה סוג של סירופ שמופק מקקטוסים, והוא ״ריחני״ בטירוף (אבל בטירוף!!!!!!) אבל הוא נותן אקסטרה הדבקה וטעם מיוחד לעוגיות. אם אין ואין לכם כוח לקנות, אפשר להשתמש בדבש או בסילאן במקום. במקרה הזה, שימו כפות "שטוחות" כי אם לא טעמם ישתלט על טעם האגוזים והגרעינים, וחבל. אז בעיקרון, ההשראה היא מהמתכון של מיקי שמו (קישור קצת יותר למעלה), אבל עם כל מיני שינויים שלי של המרכיבים עצמם.





בגלל שאנחנו בפסח ורוצים להחליף אווירה (או סתם במצב רוח יצירתי), הכנתי סרטון קצרצר המתאר את דרך ההכנה הפשוטה להחריד של העוגיות האלו.






כפי שראיתם, אין קל יותר מזה, באמת שאין.







מתכון- עוגיות אגוזים וגרעינים (ולא, זה לא לציפורים) כשל"פיות



כ21 עוגיות בינוניות יחסית- בגודל של כף- כף וחצי של תערובת פר עוגייה


מצרכים- 
כוס אגוזי מלך
שני שליש כוס שקדים
חלבון ביצה L
שתיים וחצי כפות סוכר חום
כף סירופ אגבה/ דבש/ סילאן
שליש כוס גרעיני חמנייה
שליש כוס גרעיני דלעת


איך מכינים?
מערבבים בקערה חלבון ביצה, סוכר חום וסירופ אגבה.
קוצצים גס את אגוזי המלך והשקדים. לא לחתוך לחתיכות קטנות מדי!! קנה המידה הוא בערך לחתוך כמה חתיכות מכל שקד/ אגוז כדי לא לשבור את השיניים, אבל אתם רוצים קריספיות!! (אבל צריך לחתוך לחתיכות די בינוניות- קטנות)
מוסיפים לקערה עם תערובת החלבון את האגוזים והשקדים, ומוסיפים את גרעיני הדלעת וגרעיני החמנייה.
מערבבים הכל עד לקבלת תערובת אחידה.
יוצרים בעזרת ידיים רטובות יחסית דקות על תבנית מרופדת בנייר אפייה. פה אתם צריכים לשים לב- עליכם ליצור גבעות בגודל סביר, אך יחסית דקות- גבעות עבות ושמנמנות לא ייאפו כראוי וזה יהיה רך וצ'ואי במקום קראנצ'י וטעים.
אופים בחום של 150 מעלות בערך חצי שעה, עד שהעוגיות זהובות.
שימו לב- בתום האפייה הן לא אמורות להיות קשיחות ומוצקות- הן אמורות להיות זהובות, והן כנראה יתפרקו אם תנסו לשחרר אותן מנייר האפייה. לכן, עליכם לקרר את זה לחלוטין על התבנית עד שהן קריספיות ומשתחררות מנייר האפייה. אם זה לא קורה גם לאחר צינון, החזירו אותן לעוד כמה דקות של אפייה בחום של 150-155 מעלות. הצינון ייקח בערך שעה ויותר אז היעזרו בסבלנות.


*1- העוגיות לא מאוד מאוד מתוקות, לכן- אם רוצים קצת יותר מתוק, מוסיפים עוד חצי כף- כף סוכר.
*2- זה כשר לפסח, וטעים, מאוד מאוד מאוד. מומלץ כנשנוש ליד התה בתום הארוחה.
*3- בעיקרון, במתכון המקורי מיקי שמו קרא לעוגיות "עוגיות פיצוחים", ולי זה לא כל כך היה נראה כמו פיצוחים כי לא היו לי את הדברים בבית שעל פיהם אפשר לקרוא לעוגיות "עוגיות פיצוחים". לכן, שיניתי את שמן לעוגיות "עוגיות אגוזים וגרעינים" (ומפה האזהרה שאלו לא עוגיות לציפורים כי אתם יודעים.. ציפורים אוכלות גרעינים וביחד עם האגוזים זה נשמע עוד יותר ציפורי) שמשלבת את הדברים הבסיסיים שאני חושב שיש בהרבה בתים, ושהיו אצלי בנמצא בבית.
*4- (עדכון) לאחר תהייה קצרה, הבנתי שמוטב לשים כף וחצי של סירופ אגבה (או סירופ אחר לבחירתכם- ראו פירוט) במקום שתי כפות כיוון שהן יותר מדי מדללות את ה"דבק" של העוגיות, וגורמות לרטיבות מיותרת לאחר האפייה. אז אנא מכם, למרות שבסרטון מוצג כי שמתי שתי כפות של סירופ אגבה, שימו רק כף וחצי.
*5- העוגיות נשמרות בערך שלושה ימים בכלי אטום לאחר צינון מוחלט (!!!!!!!), לפני שהן מתחילות להיהפך לקווצ'יות.

6 תגובות:

  1. מתכון נהדר וההסבר הכתוב עם הסרטון הופכים אותו למושלם
    תודה רבה וחג אביב שמח!

    השבמחק
    תשובות
    1. שכחתי לכתוב שיהיה כייף להכין העוגיות עם נכדי המתוק :)

      מחק
  2. מעולה! מקווה שהבנות שלי יגדלו להיות כמוך... מתכננת להכין מתכון דומה להפליא לפסח

    השבמחק
  3. מהממות!! והסרטון מקסיםם!
    חג שמח ופורח! :)

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...